DAFIS
"POR MÁIS E MELLOR CONDICIÓN FÍSICA".
Galicia
Saudable, no marco do “Plan Proxecta” da Consellería de Cultura, Educación e
Ordenación Universitaria, está implementando 5 programas educativos (Xogade,
Máis e Mellor Actividade Física, Proxecto Deportivo de Centro, Móvete+ e DAFIS)
entre o alumnado galego co obxectivo de fomentar que adquiran e consoliden unha
vida activa e saudable.
Por primeira vez o CEIP Cerdeiriñas de Piloño, decide engrosar a larga lista de centros que se incorporan ó proxecto e, faino a través da plataforma DAFIS (Datos sobre a Valoración da Condición Física).
EXECUCIÓN
O
protocolo inclúe a realización das seguintes probas:
•
Composición
corporal.
•
Prensión
manual.
•
Back-Saver
Sit and Reach.
•
Salto
longitud pies juntos.
•
Suspensión
codos flexionados.
•
Resistencia
cardiovascular (Course Navette).
• 4 x 10 m.
Para
levalo a cabo a fundación Deporte Galego, cede un caixón DAFIS, con todo o
preciso para realizar as medicións.
Imaxe 1. Momento da execución das probas. |
RESULTADOS
O software ofrece unha variedade importante de estadísticas e datos. A continuación, incluímos os informes centro que recollen un análise comparativo co resto de colexios da comunidade autónoma.Táboa 2. Informe global de centro_1. |
Entre
os datos obtidos, interésanos especialmente o relativo á composición corporal,
basada no IMC (Índice de Masa Corporal) e o ICC (Índice de perímetros de
cintura e cadeira). Os resultados aportan información sobre a relación entre
estos índices e a saúde a nivel cardiovascular.
No
noso centro, observamos que un 23% do noso alumnado presenta índices de obesidade e un 15% de sobrepeso, valores similares os do
inicio de curso e que se convertiron nunha das razóns polas que se puxo en
marcha este proxecto e se procedeu a solicitude do programa DAFIS, que
esperemos teña continuidade no vindeiro curso e se complemente con algunha
outra das actividades do PROXECTA.
Se
falamos dos niveis, é nos dous últimos cursos onde os IMC son máis elevados,
chegando a valores próximos o 45% do total dos alumnos/as da clase.
CONCLUSIÓNS
Con todo, os resultados obtidos non
distan moito do esperado pois, a pesar dos esforzos levados a cabo, o noso
traballo no fixo máis que comezar.
- Os nenos/as de hoxe en día son menos activos e estes valores disminúen coa idade, feito constatable no contexto no que nos atopamos.
Comentarios
Publicar un comentario